Svensk Myndighetskontroll: Enkla svar på svåra problem finns inte


http://svt.se/embededflash/2100365/play.swf

Säger som jag sagt många gånger tidigare att det finns inga enkla svar på komplexa problem.

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 8 augusti, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 11 kommentarer.

  1. Vi är många som inte är SD:are men förvånas på vilket sätt ”etablissemanget” reagerar om dessa siffror.Kommentaren från Brå avsåg misstänkta gärningsmän. JÅ har efter detta presenterat utdrag ur domstolsprotokoll om fällda gärningsmän. Ex i Gävleborgs län 2009 hade 75% av förövarna MENA-bakgrund. Menar någon att dessa är felaktigt dömda? Det är skamligt att på detta sätt försöka lägga ut rökridåer. VARFÖR?

  2. Nja MichaelDu vet att ett och samma ord kan ha olika betydelse i olika meningar och det är där du missar i brist på svensk mentalitetstänkande, så det spelar inte någon roll om du vet de enskilda ordens betydelse.Sedan får du inse att det dialektala mönstret skiljer sig åt beroende på var man bor i landet och i det fallet är jag helt klart din överman av naturliga skäl med förfäder som varit svenskar i minst 450 år så långt som jag kan läsa i min släktkrönika både på min Far och Mor sida. Genomsnittet har var hantverkare men också vetenskapsmän och en och annan adelsman figurerar i min släktkrönika.

    • Michael Gajditza

      Läser man adelskalendern så är ju påfallande många invandrare. Dialekter är min hobby och du skulle höra mig imitera en smålänning! Min biopappa var musiker och jag har ärvt mycket musikalitet vilket, som du säkert vet, ofta hänger ihop med och har betydelse för språkörat. Vad gäller släkten för övrigt så råkade jag ta med det i en annan kommentar på en av dina kommentarer.

  3. MichaelJag förstår att du har svårt att associera och hitta det rätta syftet i en skriven mening, men kämpa på, så kanske du lär dig detta förfinande sätt att tvinga läsaren att tänka.

    • Michael Gajditza

      Vet du vad vi kan göra? Vi kan göra högskoleprovets ordförståelse och läsförståelse del så får vi i alla fall nåt att jämföra med. Jag har kanske en liten fördel om du inte gjort det tidigare. Det har jag och det gick precis så bra som det kan gå.visst är det en gåva att kunna få folk att tänka under förutsättning att de tankar man initierar inte handlar om att det är gott med mat när man är hungrig och djupare filosofi som ”utan vatten, ingen pilsner.”

  4. Hej, hade tänkt kommentera samma sak på min egen blogg. Att det finns ett problem kan vi nog vara överens om, sen kan man ha olika syn på orsaker och lösningar. Ett kanongrepp från TV hade väl varit att låta JÅ få samma tid att ge replik ? Det hade val varit ett utmärkt sätt att dra ner brallorna på honom offentligt, nu förstärks bara bilden av underdog. Hälsar NiN

    • Michael Gajditza

      Jag tittade inte på TV själv igår så jag vet inte hur mycket som sändes från Sölvesborg men täckningen i tidningarna kan nog ingen klaga på ens hos SD….:-) Det var så att jag satt och funderade på om det var en ny strategi från media för att locka ut de andra partierna till debatt?

  5. Svåra lösningar på enkla problem finns det gott om också…Hemikram!!

  6. Ja,ja PK vännerna håller ihop, det är ett enkelt svar, på den komplexa eviga frågan VARFÖR?

    • Michael Gajditza

      Du är lika oklar som vanligt. Håller ihop om vad? Om du menar att något som sägs i inslaget är fel så får du väl berätta vad som är fel och varför det är så enligt dig. Undrar vad du haft för jobb som innebär att man aldrig måste motivera nåt man påstår?

Kommentera

