Svensk Myndighetskontroll: Drogliberal?


Avslutar dagen med lite Knatten i Knappnytt.

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 26 juli, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Michael Gajditza

    Jag släppte igenom den här kommentaren för att den utgör så att säga essensen av den samlade dumhet jag tidigare har skrivit om i mitt inlägg med rubrik, ”Inlägg 1429…..” Jag ska förklara varför jag menar att det är så.För det första så vet jag inte vilka bloggar Percy har läst. Jag skriver en blogg och det är denna. Skulle gärna skriva fler men hinner helt enkelt inte.För det andra så har vi själva budskapet i kommentaren som i alla fall för mig är obegripligt. Jag tycks leva med födslovåndor….. Bara det vore intressant att veta hur det går till. Födslovåndor betyder att våndas inför en födsel och är något som är förbehållet de redan föddas skara d.v.s de levande. Att påstå att jag våndas inför en födsel som tydligen innebär att det är jag som ska födas till antingen människa eller djur, enligt Percy, torde innebära att jag ännu ej är född och som ofödd kan jag alltså inte ha födslovåndor.Argumentet är därför fullständigt ologiskt och blir än mer ologiskt då jag konstaterar att människan är ett djur och ingen av oss har därför något val annat än att födas till det djur som kallas människa av människan. Berättar jag det för Percy så blir han väl ännu mer deprimerad men jag får ta den risken.Vilket för mig in på slutsatsen att Percy måste vara masochist. Det är svårt att hitta någon annan tolkning då han påstår sig bli deprimerad av att läsa min blogg men uppenbarligen ändå gör det. Ett helt frivilligt självplågande alltså där jag då bara kan ge följande råd: Sluta läs min blogg! Varför plåga dig själv och läsa något som gör dig deprimerad? Gör något annat som du anser vara livsbejakande istället. Lycka till!! Sedan skriver P att eftersom han blir deprimerad så måste jag vara labil!? Ärligt talat så har jag svårt att se den kopplingen. Rättare sagt så ser jag den inte alls och P har heller inte förklarat hur han menar. Snarare kan man tycka att det är den som blir deprimerad och som uppvisar ett tvångsmässigt behov av att ändå utsätta sig för det som förorsakar depressionen, som också borde vara den som är den labile. Beteendet som sådant tyder på någon form av störning som jag inte kan bedöma vidare utan med varm hand överlåter till psykiatrisk expertis. Vilken påverkan detta har på P:s trovärdighet är svårt att säga men om vi tillämpar hans egen slutsats, att labilitet innebär minskad trovärdighet, så är det väl det som drabbar honom.Slutligen och sammanfattningsvis så ser vi åter en kommentar soma/ inte innehåller något som har med mitt inlägg att görab/ inte innehåller en enda styrkt faktauppgiftc/ innehåller nedsättande omdömen och är därmed enbart ett personangreppd/ saknar all substans och logik på sätt som visats ovan och enkelt uttryckt utgörs av en persons antipati mot mig som heller inte förklaras vad den beror på.e/ är anonymVitsen med att skriva sådant får någon annan förklara för jag vet helt enkelt inte.

  2. percy granberg

    MichaelJag har läst flertalet av dina bloggar och ursäkta att jag tycker det, du tycks leva med födslovåndorsom innebär att du inte vet vad du ska bli, människa eller djur.Att läsa dina bloggar är deprimerande, så du kan knappast vara annat än en labil individ och därförär din trovärdighet inte den bästa.

Kommentera

