Svensk Myndighetskontroll: Vänlig nazist önskar mig en vila i frid


Mail 4 från Nasse, förlåt, Nisse har ankommit. Nu önskar han att jag dels ska krya på mig och dels vila i frid. Då begreppet ”vila i frid” förknippas med att döden inträffat, så verkar önskan om att krya på sig något malplacerad. Det kan emellertid vara så att sådana logikluckor är typiska för den diagnos som borde finnas.

Man kan heller inte begära att dessa luckor, som ju uppvisats under hela resans gång vad gäller det politiska, ska fungera annorlunda då det kommer till det privata. Men, men, vad vet jag som bara är en vanlig människa och ingen psykiatriker. Den här gången har han (om det nu är en han) formulerat sig så här elegant:

From: nilspets@hotmail.com
To: ombudet@lawyer.com
Sent: Fri, Jun 18, 2010 12:26 am
Subject: Krya på dig.

”Tack ska du ha Michell, du har nu bevisat vem som är den snurrigaste eller spelar du medvetet dum,
men du är ju hemma på din egen snurriga bloggplan, där pundare får kommentera dig, som är i klass
med dig själv.

Vila i frid du  obotlige.

Mvh

Nisse”

Som ni märker håller argumenten fortfarande en nivå som får Glocalnets att framstå som hög…..!

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 18 juni, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. …oj, antar du har stört någon SverigeDemokrat och numer inte har rätten att uttrycka din åsikt? ;-)Detta bör uppfattas som olaga hot…orden ”Vila i frid” tolkar jag som ett ganska tydligt hot!

    • Michael Gajditza

      Hej! Jag låter dom helt enkelt krypa fram ur sina hålor och avslöja sig själva. Visst, det kanske är ett hot men hot för dom här människorna är ungefär som att prata väder för oss. Dom lever i en så hatfylld kultur att har dom ingen annan att hota för tillfället så hotar dom väl sig själva. Att dom tvingas till dylika åtgärder beror naturligtvis på massinvandringen och främst då muslimerna.

Kommentera

