Svensk Myndighetskontroll: Obegripligt inlägg innebär ovillkorligt god natt!


Jag måste säga att dom skräppostfilter som finns numera fungerar på ett utmärkt sätt. Det fanns ett mail till från Nisse, som alltså ska in som nummer tre egentligen, men redan då hade mitt skräppostfilter tydligen analyserat klart och skickade Nisses direkt till filen för junkmail. Där hittade jag den nyss och mailet inleds med det stycke jag skrev tidigare om mitt försvar av Åkessons rätt att tala. Därefter skriver Nisse följande:

Det är meningen att du ska bli förbannad för din falskhet, dels att du inte ger ett svar direkt till avsändaren utan går ut på bloggen och gråter ut, utan att förklara upptakten till varför du fick mail ifrån mig, Vill man bedriva lögnpropaganda kan man också förklara det för sina läsare först, och det är din fulla rätt även i din demokratiska värld.
Omedvetna läsare får inte utsättas för sådant här och därför ska du inte redovisa brottstycken av din del i vår kontrovers. Jag uppmanar dina läsare att ta del av dina inlägg och kommentarer och hur du besvarar dem som inte delar dina åsikter och de kan de göra lämpligast på Sourze.se
Storsint som jag är förlåtar jag alla invektiv i kommentatorsbåset och önskar alla en sundare syn över en bloggare som strider för sina ideala åsikter, som inte delas av mer upplysta personer om verklighetens Sverige.

Nisse

Jag fattar faktiskt inte vad han menar nu heller. Jag skrev att jag blev förbannad för att Åkessons yttrandefrihet beskars och får till svar att det är meningen att jag ska bli förbannad för min falskhet……..

Det går inte att diskutera på en nivå som inte är begriplig så jag avslutar här för inatt.

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 18 juni, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 12 kommentarer.

  1. Varför kan man inte föra en seriös debatt Kalle istället för att komma med rent falska anklagelser? Bra svar på Kalles inlägg där Michael.

  2. Michael är en farlig person som är utsänd av EXPO.se att för ett psykisk krigföring mot högeralliansen och hans stående är att misstänka folk för att vara nazister som är typiskt för judar som tyvärr övriga kommentarer här, har svalt aningslöst. Denna budbärare är en utbildad infiltreatörsom ska varnas för som också nu är gjort.

    • Michael Gajditza

      Herregud, vilka stenar är det ni trycker under på dagarna? ”Att misstänka folk för att vara nazister är typiskt för judar….”, det visste jag inte men nu när du säger det så klingar det ju fullständigt logiskt. Jag menar, judar har väl lite speciella skäl att vara lite extra försiktiga med just nassar? Eller vad säger du?

  3. Jerker Wågberg

    Återigen, fascinerande!Subjekt och predikat på rätt plats, inga syftningsfel, varierad vokabulär, ett par snedtryck på tangentbordet men det kan hända vem som helst…Det borde finnas en mening, men om jag så ansträngde mig skulle jag inte kunna åstadkomma något liknande. Känslan är ju att Nisse inte håller med dig men på vilka grunder han gör det undgår i alla fall mig.Kan det vara ett meta-troll? Är hans egentliga mål att oskadliggöra dig genom att få dig att lägga så mycket energi på att försöka hitta en mening i meningslösheten att du inte skriver om något annat?:)

    • Michael Gajditza

      Hej o tack! Mitt senaste inlägg är egentligen en kommentar till dig men den blev så lång att den fick bli ett inlägg istället!

  4. Seriöst… jag fattade nada jag också…

  5. Maria de Suède

    Obegripligt! Visst vi har alla olika àsikter och ibland blir det missförstànd!!! Fast jag borde studera de fanska arbetslagarna nu… God natt

    • Michael Gajditza

      När ngt blir så obegripligt att man flyr till de franska arbetslagarna så förstår men lite vad det handlar om….:-) God natt själv!

  6. Håller med dig Michael. Det går inte att debattera med folk som Nisse som inte verkar veta vad han själv ens säger. Jag förstår inte ens hans poäng i mailet till dig. /Frekar06

Kommentera

