Svensk Myndighetskontroll: Nytt snurrigt mail


Dagens tredje mail från signaturen Nisse presenteras här. Den här gången är det såpass förvirrat att jag har svårst att veta vad som är frågor, vad som är påståenden och det han skriver om min blogg, sin blogg och att vara inne på hans blogg som jag ska ha skrivit ner. Han pratar också om hans föregående inlägg och att det inte skulle vara bra att skicka hit till bloggen. De två jag fått är publicerade och detta är det tredje.

Läs själva så förstår ni kanske inte innehållet, men skälet till att jag inte besvarar det på annat sätt än detta. Jag förstår i huvudsak inte vad han menar. Här följer texten:

”Vart tog du vägen Michell? Var inte mitt föregående inlägg bra att skicka. till din blogg?

En fråga är, hur ser du på Sverige idag och vad är det för lagar och regler du vill slopa
och i så fall, vad vill du ha för givna lagar” så att Sverige kan bli ett demokratiskt samhälle?.

Så lärd som du är måste du förstå att ett mångetniskt samhälle är inte en demokrati och
därför blir det skrattretande att du tar ordet demokrati i din mun.

Jag var inne på min blogg som du skrev ner och gjort till din, utan att fråga mig om lov, sådan
självsvåldighet kanske är typiskt för dig.

En del frågade efter den stora gallup-undersökning som Sören Holmberg gjorde år 2007 och hans
resultat blev följande; 52% var emot massinvandring och 24% för och resterande procent var
invandrare som aldrig fick delta i denna gallup givetvis, trots det så är svenska folket i klar
majoritet för att stoppa massinvandringen.

Om du tycker det här är konstigt på något sätt, bör du lägga ner din verksamhet, för du kommer
alltid att blunda för den här sortens fakta, likt den som Statsvetaren Sören Holmberg tog fram.

Mvh

Nisse”

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 17 juni, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 8 kommentarer.

  1. Den här bloggsidan är avsedd för extremvänstern i Aftonbladets regi? tydligen är det så eftersom Michael är deras bloggare, så tolkar jag det, är det någon annan som har ett svar på detta.

  2. Snurrigt värre var det ja… ”En del frågade efter den stora gallup-undersökning som Sören Holmberg gjorde år 2007 och hans resultat blev följande; 52% var emot massinvandring och 24% för och resterande procent var invandrare som aldrig fick delta i denna gallup givetvis, trots det så är svenska folket i klarmajoritet för att stoppa massinvandringen.”Ett namn på en (känd) statsvetare och ett årtal… Vore trevligt att få veta var man kan få tag på nämnda gallup och ifall det är samma Sören Holmberg som är professor vid Göteborgs Universitet och en av grundarna av SOM-institutet…En snabbkoll över rapporter/undersökningar från 2007 där Sören står som författare hittar jag ingen som tar upp ”massinvandring”, eller invandring alls, fast jag snabbkollade bara de som verkade ha relevanta titlar.

    • Michael Gajditza

      Jag håller just nu på att lägga ut mail nr. 5 men om det inte kommer något särskilt nytt så kan jag inte hålla på så här heller. Särskilt inte som det som skrivs är mest obegripligt.

  3. Jerker Wågberg

    Fascinerande!NIsse använder en vokabulär, tex ”självsvåldighet”, som tyder på viss bildning. Sedan sätter han ihop dessa byggstenar för att bygga upp ett enda stort frågetecken. Vad vill han? Varför chikanerar han sig själv och fördunklar sitt eventuella budskap?Fascinerande…

    • Michael Gajditza

      Jag har sagt det länge nu. Ta debatten och låt dom komma fram i ljuset för alla troll spricker i ljus.

  4. kan bara hålla med Micke, helt enkelt snurrigt och oförståbart.

Kommentera

