Svensk Myndighetskontroll: En känslotripp av format


http://brihed.blogspot.com/2009/11/forlat-mig-fader-ty-jag-har-syndat-en.html

Länken går till det mest gripande och vackra, ärliga och uppriktiga och något av det bästa jag läst.

Jag blev berörd, upplyst och skakad men framförallt tacksam för att detta vackra stycke har skrivits och för att jag har fått läsa det och ta del av det.

Skriver inte mer. Läs själv så kommer du att förstå vad jag menar.

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 5 juni, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 6 kommentarer.

  1. Nu tar du i så du spricker, Michael.Varken jag eller det jag skriver är särskilt märkvärdigt. Det märkvärdiga är att ingen satt de självklara orden på det självklara tidigare. I am not a universe. I cannot fly. I am not done. I am but an egg.Amanda

    • Michael Gajditza

      Va, menar du att jag skulle ha fel? Hrmmpff. Jag får väl luta mig mot ett antal andra som sagt och skrivit samma sak så kan vi rösta om det och då kommer resultatet av omröstningen att visa att jag har rätt. Skämt åsido Amanda. Jag är en 53 år gammal cyniker, det ska rätt mycket till numera för att jag ska reagera men det var exakt vad din text åstadkom. Dessutom så uttrycker den mycket av mitt eget förhållande till den farbror med vitt skägg som en gång var min barndoms gud så du hjälpte mig att sätta fingret på mycket av mina egna känslor i den relationen och för det ska du ha ett stort tack!

  2. Jag läste det där, blev djupt berörd och svarade.

  3. Stort tack för tipset. Det var riktigt bra precis som du skriver. Har du läst det här? Trafikkontoret i Stockholm har förbjudit alla studentflak från och med måndag i innerstan. Att vi har en förbudshysteri i det här landet är uppenbart, men att man skulle gå till rena absurdum som detta trodde jag inte. /Frekar06

    • Michael Gajditza

      Har för mig att det där är ett ärende som är årligen återkommande men som sedan brukar sluta i någon form av kompromiss. Här i Västerås har vi en motsvarighet i de diskussioner som varje år föregår Power Meet och om något sådant ska tillåtas även detta år.

Kommentera

