Svensk Myndighetskontroll: Tillbaka efter kort semester och inleder med satir. (tror jag)


Eftersom jag var inbokad på ett flyg till Amsterdam i onsdags med hemkomst idag så hade jag tänkt ta några dagars bloggfrihet. Det har jag också gjort nu dock med den trista skillnaden att jag aldrig kom iväg till Amsterdam. Det kom en vulkan i vägen………

Under tiden så har jag sett en del som nu kommer att bli olika blogginlägg. Jag börjar med Cleanternet.org som säger sig vara en organisation till stöd för Cecilia Malmströms censurförslag avseende blockering av olika sidor på internet som innehåller barnporr.

Jag har sett filmen ett antal gånger för jag kunde bara inte tro det jag hörde. Den är inte bara full av felaktigheter, den hyllar också länder som Nordkorea,Kina och Iran för deras effektiva sätt ”att skydda sin egen demokrati och frihet” genom att använda sig av blockering som ett vapen.

Jag har till slut kommit fram till att det måste vara satir och om det inte är det så skulle jag, om jag var Cecilia Malmström, tänka att med sådana vänner behöver jag inga fiender. Men, titta själv och gör din egen bedömning.

 

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 25 april, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Ja, du var ju ganska utarbetad i slutet.

  2. Jag har saknat dig din jävel.

    • Michael Gajditza

      Hej! Tack….tror jag….;-) Saknat dig också men det var skönt att ladda batterierna ett par dar! 😉

Kommentera

