Svensk Myndighetskontroll: Gamla unkna KD åsikter och fördomar på vädring.


http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=7322&Itemid=98

Det tycks föreligga någon alldeles särskild form av sexualneuros på Gotland.

Uppenbarligen finns i vissa kretsar en uttalad oro för att Gotlands ungdom som i händelse deras förväntade heterosexuella läggning inte får tillräckligt stöd och stimulans, riskerar att få stå tillbaka för den tydligen mer trendiga och för tillfället populärare homosexualiteten. Heterosexualitet betraktas tydligen som gammaldags och ute.

Om dessa för Gotland rätt unika tankar, går det att läsa i en kristdemokratisk motion till kommunfullmäktige författad av Maciek Onoszko, initiativtagare till KD-motionen och ersättare till partiets enda fullmäktigemandat.

Fullmäktigeledamoten har från sin, möjligen av omgivande vatten begränsade horisont dragit slutsatsen att uppskjuten sexdebut och inga sexpartners utanför fasta kärleksrelationer, är rätt metod för att…… här någonstans tappar han bort mig för jag förstår helt enkelt inte hur senare sexdebut och färre partners har samband med homosexualitet?

Ännu mer förvirrad blir jag av nästa uttalande som motionsförfattaren gör;

”Sverige ser annorlunda ut i dag än på 1970-talet. Vi har nu ett mångkulturellt samhälle där många är muslimer och kristna. Vi måste se till att ingen av dem blir överkörda, säger Maciek Onoszko.”

Att Sverige ser annorlunda ut och att ingen ska köras över är ju allmänt talat helt rätt vilket jag tror att de allra flesta också kan hålla med om.

De allra flesta skulle nog också hålla med om att ”det är gott med mat då man är hungrig” och ”ingen pilsner utan vatten”. De skulle förmodligen också fråga sig vad detta har med något av det tidigare att göra och det är där jag också står just nu.

Å andra sidan så kan väl en motion baserad på en förvirrad sexualsyn inte gärna bli något annat än en förvirrad motion………!? Inom KD finns fortfarande många unkna gamla spöken att vädra ut ur garderoberna.

 

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 9 april, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Ha Ha Ha Sexualneurosden varny=)=)

Kommentera

