Svensk Myndighetskontroll: Politiker får jobbcoachning för 50000:- per person


http://www.aftonbladet.se/ekonomi/article6907831.ab

Nu ska avdankade politiker få särskild coaching för att hitta nytt jobb efter den politiska karriären. Femtio tusen (50.000:-) per ledamot anslås för satsningen.

– Det är viktigt att ta tillvara på riksdagsledamöternas enorma kompetens, säger den nu arbetslösa Inger Segelström (S).

En kompetens som tydligen inte räcker till för att veta hur man söker jobb…… Hur kompetent är det på en skala….?

About Michael Gajditza

Jag är en 54-årig man i Västerås som sedan 16-årsåldern varit engagerad i samhällsfrågor på olika sätt. Med åren har jag skaffat mig en varierad livserfarenhet med en bredd som jag vågar påstå att inte många har. Bloggen driver jag med en inriktning på frågor som rör rättssäkerhet, frihet, demokrati och integritet. Jag är även en av grundarna av Liberaldemokraterna, ledamot av det verkställande utskottet och f.n dess rättspolitiske talesman.

Posted on 7 april, 2010, in Okategoriserade. Bookmark the permalink. 9 kommentarer.

  1. Herr och/eller Fru S

    Hade den enorma kompetensen funnits så hade väl åtgärder som denna inte behövts.Det tragiska är ju att politker på den nivån gör en massa undantag för sig själva, saker som inte gäller för övriga befolkningen. Fri medicin osv.Dom får väl ställa sig i kön hos AF som alla andra, för det är väl en fungerande verksamhet.//Herr S

    • Michael Gajditza

      Det finns ju ett politiskt ansvar för den verksamheten så den måste vara väl fungerande eftersom den då kommer i åtnjutande just av den enorma kompetens som nämns. Eller….?

  2. ”Enorma kompetens”?????De har väl ett nätverk efter sitt kneg som politiker, för fan. Inte ska väl de behöva coachas – de med sin ‘enorma kompetens’ ? 😉

  3. Illa illa jag mår Illlllaysch*deras feta nackar*

  4. Politiker skulle man tydligen ha blivit.Det är nog det enda yrket där man får fortsatt lön även då man slutar eller missköter jobbet så att man måste lämna jobbet. Men så är det ju dom själva som bestämt att det ska vara så med.Varför skulle inte dom som alla andra straffas med att få börja arbetslösheten med en veckas karens utan betalning och leva på A-kassa sen?Det tycker dom ju att en vanlig Svensson ska klara sig på och dessutom har dom ju med redan tidigare höga löner kunnat spara säkert en stor summa varje månad.Låt dom leva på vad A-kassan ger dom med.Men det är klart vem skulle fatta ett sånt beslut?Dom själva.Knappast.Jag säger som Uggla.JAG MÅR ILLA

    • Michael Gajditza

      Att utöver redan tidigare beviljade förmåner lägga pengar på detta framstår som närmast löjligt. Varför är det sån skillnad på deras inkomstgaranti och sjukförsäkringen t.ex? Kan man sparka ut sjuka till arbetsförmedlingen så borde man göra detsamma med politiker när dom gått ett år utan jobb. Svårt att se problemet om de nu är så kompetenta…

  5. Näää, fasen nu blir jag argde ska väl fasen till arbetsförmedlingen de också…. faan(nu kan jag inte uppföra mig längre)

Kommentera

